Založ si blog

Tirolsko

V auguste 2011 ma pracovné povinnosti zaviali do Regensburgu. Moja cesta začala  v malom, talianskom mestečku (skôr dedina) s názvom Valeggio sul Mincio, ktoré leží 25 km juhozápadne od Verony. Asi 60 km západne od tohoto miesta začína kraj nazývaný Tirolsko.  Táto oblasť sa tiahne z Talianska až do Rakúska a skutočne stojí za to ju navštíviť a pokochať sa jej krásou.

Keďže ma netlačil čas a na cestu dlhú asi 500 km som mal celý deň, neponáhľal som sa. Vlastne sa ani nedalo ponáhľať, pretože cesty boli plné (bol piatok). Vždy som si si myslel, že najviac Holanďanov žije v Holandsku, ale na tejto ceste som pochopil, že v lete sa celé Holandsko sťahuje na juh Európy. Na tieto presuny používajú rôzne dopravné prostriedky od motocyklov, cez osobné autá s obytnými prívesmi až po karavany a rôzne upravené dodávky. Celé mi to pripomínalo éru socializmu, keď takto po našich cestách premávali východní Nemci na Trabantoch a Wartburgoch, za ktorými si tiež ťahali svoje pojazdné, dočasné domovy s nálepkou DDR. Jednoducho a krátko, na diaľnici som dosahoval priemernú rýchlosť 90 km/h, pretože viac sa nedalo. Ale táto skutočnosť mi vôbec nemohla vadiť, pretože v Regensburgu som mal byť až druhý deň a relatívne pomalá jazda mi dovoľovala sledovať tento nádherný kus Európy a kochať sa krásou tirolských Álp. A keďže po celej trase od Verony až po Innsbruck je množstvo parkovísk, odpočívadiel, čerpacích staníc a hotelov, neodolal som možnosti fotografovať všade, kde to bolo možné. Aj keď som si asi 7 krát povedal, že už viac nezastavím, vždy krajšie a krajšie pohľady na krajinu zmenili moje rozhodnutia a jednoducho som zastaviť musel. Niekoľko fotografií prikladám ako dôkaz toho, že sa jedná naozaj o nádhernú oblasť, ktorú stojí za to navštíviť.

 

 

 

 

Tortelíny, pizza, spritz a k tomu krásne prostredie…

20.08.2011

Ak ste blízko Verony v Taliansku, mali by ste navštíviť raj talianskej kuchyne – Borghetto. Táto malá dedinka je postavená priamo na rieke Mincio, v provincii Valeggio sul Mincio. Nachádza sa približne 26 km juhozápadne od Verony. Nad dedinkou sa vypína hrad Scaligero, ktorý je vidieť aj z Borghetta a aj z Valeggia sul Mincio, ktoré je severne pod hradom a od Borghetta je [...]

Erik Tomáš

Hlas chce mať šéfa NR SR, odvoláva sa na koaličnú dohodu. Podľa Gröhlinga Danko zablokoval voľbu predsedu

28.04.2024 14:41

Pokiaľ by nebol zvolený predseda parlamentu z Hlasu-SD, strana to môže považovať za porušenie platnej koaličnej dohody.

Rafah

Abbás: Útoku na Rafah môžu zabrániť len Spojené štáty

28.04.2024 13:30

Plánovanej pozemnej operácii izraelskej armády v Rafahu na juhu Pásma Gazy môžu zabrániť iba Spojené štáty, uviedol Mahmúd Abbás.

Rusko, Deň víťazstva

Poľský minister: Západ má na výber, či porazí Rusko na Ukrajine alebo na poľských hraniciach

28.04.2024 12:48

Sikorski tvrdí, že keby Putin vyhral, bol by ako Hitler. Zmocnil by sa priemyslu a Ukrajincov by poslal bojovať ďalej na západ.

rafah, stanový tábor, pásmo gazy

Polícia odstránila propalestínske tábory na troch amerických univerzitách

28.04.2024 10:58

Polícia v sobotu zadržala takmer 200 ľudí na troch amerických univerzitách, kde sa konali protesty proti vojenskej operácii Izraela v Pásme Gazy.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2
Celková čítanosť: 3773x
Priemerná čítanosť článkov: 1887x

Autor blogu

Kategórie

Archív

Odkazy